• ציון פדלון

ביטוח בריאות

עודכן ב: 19 יול 2019


על מנת לפשט את הנושא , אשתמש הפעם באנלוגיה בין ביטוח בריאות לקניית מצרכים בסופרמרקט.


מוצרי צריכה בסיסיים כדוגמת לחם,חלב וביצים הם למעשה מוצרי ביטוח הבסיסיים כנגד קטסטרופות - תרופות שלא בסל,השתלות וניתוחים בחו"ל.

עגלת הקניות היא למעשה חבילת הביטוח אשר כל צרכן בוחר לפי הצורך.

על מנת להניע את העגלה ממצב סטטי למסע קניות , כך גם בשינוי התפיסה ברכישת ביטוח, נדרש לעיתים לשלם שכ"ט בתחילת תהליך ההכוונה .


אל הסופרמרקט רווי האפשרויות מגיעים שלושה סוגי צרכנים ישראליים טיפוסיים:


צרכן א מגיע אל פתח הסופר,לאחר שסיים לאכול ארוחת ערב , בליוויי רשימת קניות מסודרת לפי הא-ב וכמות מצרכים נדרשת. הצרכן יהיה ממוקד ולא יסטה מההנחיות הרשומות.

צרכן ב מגיע אל פתח הסופר , יכנס עם סלסלת קניות,בידיעה שעליו להשלים מספר מוצרים בודדים.

צרכן ג מגיע אל פתח הסופר עם עגלה ללא רשימת קניות , אחרי יום עבודה ארוך, לא הספיק לאכול לפני הגיעו אל הסופר רווי הפיתויים.


מי לדעתכם ירכוש סל מוצרים שלא בהכרח היה נדרש לביתו?


ניתן להשליך את האנלוגיה הזו לרכישת ביטוח דרך איש מקצוע לעומת רכישה ללא הכוונה ויעוץ.

הצרכן הראשון בדומה לצרכן אשר פגש סוכן ביטוח , יקבל ניתוח תיק מקיף אשר יתאים לפרופיל האישי שלו.

ישקף לו כראי , למצב הביטוחי הקיים . יקבל בסוף התהליך דוח המלצות למילוי עגלת הקנייה לתא המשפחתי.


לגביי הצרכן השני, מדובר בצרכן אשר רכש ביטוח בריאות בעבר, בהתאם לנתונים האישיים ,סטטוס משפחתי מקום עבודתו ומצבו הבריאותי נכון להיום, ישלים את החסר על ידי מספר מוצרים בודדים ,בכדי להגיעו אל מצב אופטימלי בעת חזרה לביתו.


הצרכן השלישי, לרוב יפעל לפי תחושות הבטן ולא בהכרח עבר ייעוץ והכוונה, הקו המנחה אותו - המלצות וטיפים מעוברי אורח, ימלא את עגלת הקניות שלו במוצרים שלא נחוצים לו ובשעת הצורך יבין שאין לו את הכיסוי הנדרש .


*** האמור אינו מהווה ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני המתחשבים בצרכי כל אדם ואינו נועד להחליפם






32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול